نوشته شده توسط : giftcard

واقعیت مجازی چیست Virtual reality ؟

وقتی صحبت از واقعیت مجازی میشود یعنی شما نیاز به یک هدست واقعیت مجازی دارید که دنیای وی آر VR که مخفف Virtual reality هستش رو تجربه کنید و بدون هدست شما نمیتوانید این تجربه را داشته باشید. هدست های معروفی که در حال حاضر در بازار یافت میشوند شرکت اکیولس که توسط شرکت متا (همان فیس بوک) خریداری شد و سپس هدست های کوئست ۱ ، ریفت، کوئست ۲ و پرو را به بازار عرضه کرد که به زودی اکیولس کوئست ۳ هم به بازار عرضه خواهد شد. هدست های دیگر همچون هولولنز اچ تی سی وایو گوگل بورد هم در بازار موجود می باشند ولی در حال حاضر بهترین آنها آکیولس کوئست ۳ و سپس ۲ آن است. پس اگر قصد خرید هدست واقعیت مجازی را دارید یا صبر کنید آکیولس کوئست ۳ وارد بازار شود ویا آکیولس کوئست ۲ را بخرید چرا نیاز به اتصال به کامپیوتر را ندارد و به اصطلاح untethered است.

هدست اکیولس کوئست 3

کاربرد واقعیت مجازی در صنایع متفاوت

در حال حاضر واقعیت مجازی با صنایع زیادی همچون آموزش، دندان پزشکی،روانشناسی، انواع جراحی، مکانیک، معماری، ساختمان سازی، ارتش، آتش نشانی ،خلبانی و…. ترکیب شده است. و بجای هزینه های بسیار زیاد بصورت فیزیکی برای اموزش و سعی و خطا در صنایع ذکر شده از واقعیت مجازی استفاده می کنند . در واقع Virtual reality simulation  یا شبیه سازی در خصوص یک حرفه انجام میشود و افراد حرفه ای به اماتور ها اموزش های لازم را می دهند.

شبیه ساز واقعیت مجازی

 

واقعیت افزوده چیست Augmented reality

وقتی صحبت از واقعیت افزوده میشود قطعا شما نیاز به یک گوشی موبایل که دوربین جلوی آن کار بکند و حداقل نیازهای یک اپ واقعیت افزوده را ساپورت کند نیاز دارید واقعیت افزوده در هر سه پلتفورم اندروید آی و س و وب قابل اجرا هستند و این صنعت هم همانند صنعت واقعیت مجازی در صنایع زیادی مورد استفاده قرار گرفته است.

در صنایعی مانند سیویل یا همان ساخت و ساز وقتی میخواهند قبل از ساختن بنایی جایی را بررسی کنند آن ساختمانی که قرار ساخته شود را شبیه سازی میکنند و سپس با نگه داشتن دوربین برروی زمین خالی میتوانند ساختمان مجازی که قرار ساخته شود را از طریق دوربین خود ببینند و یا در صنعت هنر نقاشی میتوان با نگه داشتن دوربین به سمت تابلوی عکس ، تابلوی عکس را بصورت انیمیشن درآورد و خیلی کاربرد های دیگر.

 

واقعیت افزوده در صنعت

 

واقعیت ترکیبی Mixed reality

,واقعیت ترکیبی در واقع ترکیبی از واقعیت مجازی با دنیای واقعی است که در حال حاضر هدست هولو لنز در این زمینه پیشرو میباشد هرچند که اپشن passthrough در هدست اکیولس این امکان را به ما میدهد تا از این تکنولوژی در هدست خود استفاده بکنیم صنعت واقعیت ترکیبی یا همان MR یا Mixed reality بیشتر اوقات در شرکت ها و سازمان های خاص که نیاز به تعامل در محیط واقعی اما با ابجکت های مجازی را استفاده کنند.

source

source





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: