نوشته شده توسط : giftcard

 

امدم بهتون یک سایت خوب معرفی کنم.

مزایای اسید هیومیک

با توجه به توضیحات قبلی درباره کارکرد و ساختار این ماده، مزایای فراوانی برای کشاورزی دارد. و همچنین به‌عنوان کود تقویتی گلهای آپارتمانی ازجمله کاکتوس و غیره بکار می‌رود.

به خاطر چنین مزایایی کاربرد آن در کشاورزی و پرورش گلهای آپارتمانی کمک فراوانی به رشد و تقویت گیاه می‌کند.

 

مهم‌ترین فواید هيوميك اسيد

برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از asid humic در کشاورزی به شرح زیر است:

فواد هيوميك اسيد برریشه:

  • قابلیت جذب آهن توسط ریشه‌های گیاه و درخت‌ها را افزایش می‌دهد. (با فرایند کلاته کردن خاک.)
  • میزان جذب سایر انواع کودهای شیمیایی استفاده‌شده را افزایش می‌دهد.
  • سیستم ریشه‌های گیاه را در جهت رساندن مواد غذایی لازم به گیاه تقویت می‌کند.
  • میزان ریشه زنی درخت‌ها و گیاهان را بیشتر می‌کند.
  • از برخی از بیماری‌های گیاهی که در ریشه‌ها ظاهر می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

 

 

 

نحوه استفاده از کودهای NPK

NPK قابلیت محلول شدن در آب آبیاری را دارد و برخی از کشاورزان از این روش به منظور تامین نیاز غذایی گیاه استفاده می کنند. همچنین محلول پاشی آن نیز متداول است ولی استفاده از این کودها در دستگاه های متنوع کودپاش با توجه به دانه بندی دشت ترکیبات به راحتی میسر نیست. یکی دیگر از استفاده های اصلی کود NPK استفاده از این کود در سیستم های آبیاری کشت بدون خاک یا همان هیدروپنیک است. در این روش مقدار مشخصی از کود در تانک های بزرگ آب حل شده و از طریق لوله های آبیاری موسوم به تیپ به محدوده ریشه گیاه آبیاری می گردد. یکی از مهمترین نکات این روش از آبیاری محلول شدن کامل این کود همراه با آب آبیاری است که در غیر اینصورت گلخانه دار را مجبور به تعویض چند باره تیپها به خاطر رسوب ترکیبات می کند.

کود npk

جذب عنصر پتاسیم

پتاسیم در فرآیندهای فیزیولوژیک گیاه نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا می کند. این عنصر پرمصرف و حیاتی در فتوسنتز و تشکیل غذا نقش دارد. همچنین موجب کاهش تنفس سلولی و جلوگیری از تلفات انرژی می گردد، موجب انتقال قند و نشاسته می شود و دانه های غنی از نشاسته را تشکیل می دهد.همچنین محتوای پروتئینی گیاه را به طور چشم گیری افزایش می دهد. در کنار این نقش ها نگه دارنده آب است و گیاه را خنک می کند. آزمایش خاک و تعیین میزان پتاسیم موجود در خاک راهنمای خوبی برای استفاده از این کود مغذی محسوب می شود. از طرفی کاهش پتاسیم با کاهش رشد گیاه ارتباط مستقیم دارد.

 

منبع: کود ان پی کا



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 تير 1398 | نظرات ()